IMG_1859

– Stå opp en halvtime før du pleier –

Man får gjort mye om man starter dagen en halvtime tidligere, og man er mer opplagt når arbeids/skoledagen starter. Det viktige da er jo også å klare å legge seg litt tidligere om kvelden. God døgnrytme har mye å si, i hvert fall for meg.

– Start uken med en treningsøkt –

Selv syns jeg det er mye enklere å komme avgårde på treningssenteret resten av uken om man allerede har fått unna en økt på mandagen. Dessuten så er det utrolig deilig å starte uken med litt ekstra energi.

IMG_1867

– Spis sunt og godt –

Her igjen syns jeg det er mye enklere å fortsette den gode vanen om man starter uken med den. I tillegg kan jeg aldri starte godtestopp, diett eller lignenede midt i uken, det er helt umulig, haha.

– Handle for hele uken –

Planlegg gjerne menyen for uken på søndag, og ta en storhandel på mandag. Da slipper man å stresse med å gå i butikken resten av uken, og det er lettere å unngå å handle alt man har lyst på akkurat der og da.

IMG_1834

– Jobb med holdningen og tankene dine –

Hodet bestemmer så mye over både humør og helse. Om du prøver å se det positive i situasjoner og sier til deg selv et par ganger i løpet av dagen at dette blir en fantastisk uke, så slipper du ofte unna den berømte blåmandagen.

Håper dere får en super dag, og ikke minst en herlig start på uken ♡